تاثیر کیفیت و طول کابل بر زمان شارژ دستگاه‌های هوشمند

تاثیر کیفیت و طول کابل بر میزان شارژ

تاثیر کیفیت و طول کابل بر زمان شارژ دستگاه های هوشمند

همانطور که می دانید کیفیت  و طول کابل شارژ تاثیر بسزایی در زمان شارژ دستگاه‌های هوشمند دارد. به همین دلیل هنگام خرید کابل شارژ برای دستگاه‌های هوشمند، جهت انتخاب کابل مناسب به مواردی توجه نمود. یکی از این موارد توجه به مقاومت درونی کابل می باشد که بروی جریان عبوری از آن  اثر گذار است.

فرمول سبز سیستم

در رابطه بالا حرف R  نمایانگر مقاومت درونی و حرف L  طول کابل و حرف A قطر یا سطح مقطع کابل می باشد. همانطور که مشاهده می کنید مقاومت با طول کابل رابطه مستقیم دارد و با افزایش طول ، میزان مقاومت نیز افزایش می یابد. همچنین مقاومت کابل با قطر یا سطح مقطع آن رابطه عکس دارد بطوریکه کابل قطورتر دارای مقاومت درونی کمتری می باشد.

فرمول سبز سیستم 2

با توجه به مطالب ذکر شده دربالا و همچنین فرمول فوق، می توان دریافت که شدت جریان عبوری از کابل با مقاومت درونی آن رابطه عکس دارد، بدین ترتیب همانطور که افزایش طول کابل باعث افزایش مقاومت درونی می شود، عامل کاهش شدت جریان عبوری نیز می باشد. هرچه میزان شدت جریان عبوری از یک کابل کمتر باشد میزان زمان شارژ افزایش می یابد. این رابطه در مورد سطح مقطع کابل هم قابل تعمیم می باشد ، میزان جریان عبوری از کابل با افزایش سطح مقطع افزایش می یابد.

علاوه بر مواردی که در بالا عنوان شد، نوع فلز رسانای به کار رفته در کابل هم تاثیر بسزایی در عبور جریان آن دارد. برای تشخیص صحت کیفیت این مورد، بهترین تصمیم و انتخاب، اعتماد به برند معتبر کابل می باشد؛ زیرا برندهای نام آشنا در این حوزه اعتبار چندین ساله خویش نزد مشتریان را فدای حاشیه سود ناچیز نمی کنند.

کابل شارژر

مشاهده همه

کابل شارژر
مشاهده همه

در پایان توصیه می شود برای شارژ دستگاههای همراه همچون موبایل و یا پاوربانک ، بهتر است از کابل اورجینال یا کابل تولید شده توسط یک برند معتبر که دارای طول استاندارد و همچنین کیفیت ساخت مناسب می باشد استفاده نمایید تا مدت زمان شارژ دستگاه شما به کمترین حد ممکن کاهش بیابد.

استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.